kilshop

Kilt Show For Men

5 juli 2000 adlades världens mest kände skotte Sean Connery till Sir Sean
av Drottning Elizabeth vid en ceremoni som ägde rum i Holyrood Palace, Edinburgh.

Jag bjuder här på en Kilt-show med Klassiska och Moderna kiltar! Vad väljer Du?

Bild 1 Prince Charles. Bild 2 Sådan herre sådan hund! Två skottar på promenad. Den större bär förutom en mysig tröja och rund mage, en Royal Stewart-mönstrad kilt, den lille matchande scarf. Bild 3 Skådespelaren Ewan McGregor i kilt klan McGregor. Bild 4 Rod Stewart i kilt Stewart.

Bild vänster Kärlekspar i kiltar av nappa. Bild mitten Vin Diesel. Bild höger Kanske tjejens pappa.

Sommarkilt av khaki med extra fickor för det nödvändigaste. Cheers! Om dessa vintriga skogens karlakarlar kan man säga helt kallt. “Två skottar i snö varav en skottar i snö”.

Bild vänster Åh, en sådan härlig liten kille, vara lik pappa han ville. Bild mitten Färdig för kalas. Bild höger Det lilla barnet en sovstund tar, i samma kilt, fast mindre storlek som sin far.

Helrutiga män. I mittbilden ses Rugby Idolen Thom Evans (notice de lyckliga damerna i publiken)

Ögonfröjd för kontorets damer, eller vad tycks om dessa herrars “office outfits”?

Populära Skotsk-Ireländska sånggruppen ”Celtic Thunder”. Se/lyssna på dem bland mina >> videos

Skottar I Filmernas Värld
Bild vänster Christopher Lambert (född i USA) i filmen Highlander. Bild mitten Mel Gibson (född i USA) i filmen Braveheart. Bild höger Liam Neeson (född i Nord Irland) i filmen Rob Roy, min favorit.

WOW!
Sist men inte minst…MacHoff!
Självaste David Hasselhoff poserar i kilt.

Jag har medvetet undvikit den obligatoriska frågan
vad jag bär under kilten men den som envisas
kan få mitt svar >> här…...

18 thoughts on “Kilt Show For Men

  1. ianmcowen Inläggets författare

    Har fått väldigt mycket att göra i arbetet, min blog får vänta på tid.
    Kojiki hjälper mig flytta om litet här. Hon är toppen.
    Ian

    Svara
  2. ianmcowen Inläggets författare

    Till Doje

    Om det skrives ny Islandssaga
    kan den handla om hetja Sveinn
    som trotsar naturens nycker
    för att i sin nya lastvagn
    köra mat till hungriga kalvar

    Ian

    Svara
    1. doje

      Underbart, får jag använda bilden ?
      Nu har jag kommit hem från min underbara semester i Skåne, har laddat batterien till nästa Sverigebesök. Hoppas att allt är bra hos dig ?
      Sköt om dig, kram.

      Svara
      1. ianmcowen Inläggets författare

        Hello Doje

        Fint att du har haft underbar tid och att allt har gått bra. Själv har jag
        haft mycket att göra men hunnit hälsa på molnen flera starter och filosoferet
        och även paddlat en del. Nu reset jag bort men inte i en litet propellermaskin,
        vink, vink.

        Visst är teckningen din om du vill ha den.

        Hälsningar
        Din vän
        Ian

  3. povanorrkoping

    Min skräddarsydda kilt har tyg: McInnes Hunting. Bodde i Edinburgh 6 månader 1970. Ja, jag är tjej! Och kilten är kort-kort! Skräddaren var inte glad…
    P.S. Jag är väninna till Doje.

    Svara
    1. ianmcowen Inläggets författare

      G’day pova
      Treveligt att höra av en vän till Doje.
      Förlåt ett sent svar.
      Ja, jag förstår skräddaren, dessa brukar
      vara mycket noga med definationen av kilt.

      Jag håller delvis med skräddarna.
      ”Kilt” är ett plagg, avsett för män.
      En kilt har bestämda plisseringar och
      bestämda mått. En kilts längd ska gå
      till ungefär mitt på knäet.
      Kvinnor i pipe bands är dock klädda i
      ”riktig” kilt, som ses på bilden.

      ”Kilt” för kvinnor benämnes Kiltskirt, kiltkjol.
      Mini eller kort kort kilt finns egentlige inte som
      kilt men alla idag vet vad som menas. Kort kiltskirt
      och kilts. Se bilden.

      Viktigast är att du trivs i din ”kilt”.

      Önskar dig och Doje en fin sommar
      Ian

      Svara
  4. doje

    Hejsan !
    Tyvärr kunde jag inte hitta dina nyaste inlägg, ser bara bilderna här till höger och de är obetalbara som vanligt😉.
    Äter du kräftor och surströmming ? Jag har inte fått kräftor sedan 1978 och surströmming har jag aldrig smakat och är inte säker på att jag vill heller😉.
    Sköt om dig, kram, Doris

    Svara
      1. ianmcowen Inläggets författare

        Helloy Doris
        Här är inlägget om kräftkalas.Det fanns några dagar ment försvann av tekniskt misstag. Men det är så kort tid så jag tar inte in det igen
        Hälsningar
        Ian

Kommentera

